Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 17, 2009

Macam-macam.....

Hari nie agak sibuk.... Maklumler,tarikh yang di nanti dah nak dekat... Tadi aku angkut sebahagian baju aku untuk dibawa ke rumah lagi satu ... Sebab dah kahwin nanti aku akan tinggal kat situ, iaitu rumah abang aku... Lepas tue, aku kemas cenderahati yg nak bagi kat tetamu nanti... Mata pulak ngantu,aku ngan ana tido kat situ kejap... Petang aku ikut mak gi gopeng.. Sebab nak beli bunga telur untuk letak sebagai bunga pahar.. Mak ngan ana pilih warna maroon... Aku ikut aje,tak kesa sebab mak yang sponsor.. Hehehe...Thanx abah, mak dan semua keluargaku yang tersayang...

Tadi ada mesej ngan ijam kejap... Ari nie,dia tak buka gerbang malam sebab ada keje lanskap yang dia kena settle sebelum cuti.. Dia start cuti hari ahad nie.. Aku pulak start cuti, hari rabu minggu depan.. Rasa macam nak cuti sekarang aje... Tapi tak boleh... Abah lak start cuti ari selasa minggu depan...

So far,setakat ni plan gi ke Langkawi xda sebarang halangan.. Harapnya dapat pergi dan balik dengan selamat. Ijam pun dah taw plan family aku.. Dia xkesa... Kerana itulah aku suke dia sebab dia boleh join into my family dengan... Aku pulak dengan family die setakat nie ok jer... Maklumler,keluarga bakal mertua.. Segan betul... Tapi,tetap kene hadapinya...

Semalam, abah ada beri aku serba sikit nasihat dalam menempuhi alam rumahtangga.. Banyak jugak nasihat yang berguna.. Maklumler, abah memang taw dengan perangai aku yang agak 'kepala angin' nie. Tapi, bukan selalu wat perangai... Tengok pada keadaanler.. Aku akan 'angin' dengan ijam kalo dia datang lewat, buzy melampau(macam minggu nie), dan banyak lagi... Nasib bek ler setakat hari nie ijam masih boleh bersabar dengan aku... Kekadang kesian gak dengan dia... Xpe, aku sedang cuba berubah... Sebab aku cintakan dia....

Hurm...tadi aku jemput seorang perempuan yg meminati ijam datang ke kenduri aku... Aku menyamar sebagai ijam(jahat kan?hehehe)... Dia siap minta gambar ijam, 'berasap' gak aku dengan perempuan tue... Last sekali, aku pun gitaw perempuan tue yang aku nie bakal isteri ijam... Agak terkejut ler perempuan tue dengan pengakuan aku.... Aku pun pesan kat dia 'jangan ingat kat ijam lagi'... Then, dia cakap akan bertunang pada raya cina akan datang... Nasib bek ijam xmarah aku mesej dengan perempuaan tue sebab dia taw aku jenis kuat cemburu.. Redha jer lah... Walaupun kuat cemburu,aku tak pernah tipu ijam.. Semua benda yg akan aku buat, aku cite kat dia... Aku cukup pantang kalo dia tipu aku... Masa tue,mule lah aku jadi 'berangin' satu badan....

No comments: