Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 18, 2010

Catatan Harian


Malam semalam, nyoh sekeluarga ada datang sini. Nyoh datang anta jus pegaga yang aku dan ijam minta tolong nyoh carikan... Nasib baik ada, nyoh beli kat Megoplex.... Tengok telatah zafran nak tergelak... Siap tengok cite upin & ipin... Nyoh memang da banyak tolong masa ijam masuk hospital, sampaikan nyoh tido kat hospital jaga ijam... Mujurler ahli keluarga ijam mengambil berat.. Uyun,mak dan mamat pun pernah tido kat hospital jaga ijam... Memang aku perlu berterima kasih kepada keluarga ijam dan juga keluarga aku.... Sekarang pun, aku cuti sementara ijam sihat.. So, perbelanjaan harian abah yang tolong... Mak dan ayah ijam pun ada gak bagi duit kat aku, tapi seganler.... Mak setiap hari ada col tanya pasal ijam.. Alhamdulillah, ijam da tak menggunakan kerusi roda lagi...

Pagi tadi, aku bawa ijam kuar gi beli nasi lemak dan kuih.. Takut nak tinggalkan ijam sorang2 kat rumah... Lagipun, setiap pagi ijam akan bangun awal.. Ijam pun suka dapat ambil angin pagi2.. Elok untuk kesihatan dia..

Tengahari tadi, ijam cukup berselera makan nasi... Aku suapkan ijam, nasi putih dan ikan talapia goreng dicampurkan kicap... Simple tapi sedap... Ijam pun suka makan ikan talapia goreng... Dah 2 hari makan lauk yang sama... Esok aku plan nak masakkan ikan masak merah untuk ijam... Tapi, ijam tak boleh makan pedas2 sebab dia ada buasir...

Petang tadi, aku cukurkan janggut dan misai ijam.... Aku nak guntingkan rambut,dia tak bagi... Petang esok baru abah bawa ijam pergi gunting rambut.... Ijam pun rimas sebab rambut dia da panjang...


No comments: